Heb jij een winnende marketing strategie voor jouw bedrijf?
Beantwoord deze 10 vragen en ontdek hoe u ervoor staat in de huidige competitieve markt.

Mijn marketing activiteiten vragen steeds meer inspanningen tegenover minder opbrengsten





Ik beschik nog niet over een strategie en concept om daadwerkelijk geïntegreerde campagnes
te ontwikkelen – online en offline en met inbegrip van PR, Social Media en Advertising etc.






Ik merk dat de mogelijkheden om via traditionele kanalen succesvol mijn product onder de
aandacht te brengen van de diverse stakeholders minder opleveren.






Ik zie dat de sales force steeds meer moeite heeft om de leads die door marketing zijn
gegenereerd succesvol op te volgen en af te ronden.






Ik vraag mij af of mijn product nog wel voldoende gewaardeerd wordt door stakeholders in de markt.





Ik vind het steeds moeilijker worden om mijn kernboodschappen voor het voetlicht te
krijgen op een zodanige manier dat het onderscheidend is van de concurrentie.






Wat wij in ons marketing budget vastleggen voor digitale en traditionele communicatie
is in lijn met de snel veranderende wereld om ons heen.






De voordelen van de nieuwe en sociale media zijn nog onvoldoende bekend bij onze doelgroepen, maar ook bij de interne organisatie. Het kost nog veel moeite om iedereen te overtuigen van de kansen en de mogelijkheden.





Onze interne ICT structuren zorgen ervoor dat snelle aanpassingen op bijvoorbeeld onze website(s) lastig te verwerken zijn. Dat zorgt ervoor dat het onnodig lang duurt voordat online campagnes operationeel zijn.





Er is binnen onze organisatie geen richtlijn voor het gebruik van online
communities zoals Facebook, Twitter, YouTube, and LinkedIn.